Vilkår:

Handelsbetingelser

Klik på emnet for at gå til
FortrydelsesretReklamationKlage
SikkerhedDatapolitik

1 – Leveringstid på 3-5 hverdage

Selvom vi bestræber os på at levere din bestilling på 1-2 hverdage, ved hjælp af GLS, så lover vi at der maksimalt går 5 hverdage fra din bestilling til levering. Har du ikke fået din pakke efter 5 hverdage, så ring venligst på +45 4086 6629.

1.1 – Leveringsmuligheder

Alle ordrer sendes med GLS. Du kan vælge mellem at få leveret til nærmeste pakkeshop, eller få leveret til døren. Vælger du at få leveret til døren, men er ikke hjemme, bliver din ordre afleveret til nærmeste GLS pakkeshop. 

1.2 – Leveringspriser

GLS til nærmeste pakkeshop i Danmark
(undtagen Grønland)

0-1 kg: DKK 36,-
1-5 kg:  DKK 39,-
5-10 kg: DKK 50,-
10-20 kg: DKK 65,-

 

GLS til privatadresse i Danmark
(undtagen Grønland)

0-1 kg: DKK 60,-
1-5 kg:  DKK 72,-
5-10 kg: DKK 89,-
10-20 kg: DKK 111,-

2 – Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Husk at du skal give os besked at du vil benytte din fortrydelsesret FØR du sender dit Playmobil retur.

Fortryd dit køb på denne side

2.1 – Fortrydelsret – frister

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@playmobilland.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

2.2 – Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere æsker Playmobil hos os, har du mulighed for at sende én eller flere af dem retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

2.3 – Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Til alle ordrer medfølger en returlabel, som dækker omkostningerne ved returnering. Hvis du ikke benytter denne returlabel, skal du selv dække omkostningerne til returnering.

Bemærk: Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under retur-transport, pak derfor varerne godt ind.

2.4 – Varens stand når du returnerer

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage

2.4.1 – Vurdering af delvis tilbagebetaling

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.  Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, vil det medføre en værdiforringelse af varen.

2.5 – Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.  Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leverings-omkostninger senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Det gælder dog ikke ekstra leverings-omkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leverings-form, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi andet er aftalt. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

2.6 – Returvarer sendes til

Hvis du fravælger at bruge medsendte GLS returlabel, skal returvarer sendes til

Playmobilland Danmark
Att.: Palle Raaschou
Stjerneborg Allé 6
2870 Dyssegård

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

3 – Reklamationsret

Der gives forbrugere 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb. Vores reklamationsret gælder for fejl i materialet og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert brug, betjening og opbevaring af legetøjet eller tilbehør.

Indsend reklamation

3.1 – Ved godkendt reklamation

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

3.2 – Reklamationsvarer sendes til

Hvis du fravælger at bruge medsendte GLS returlabel, skal returvarer sendes til

Playmobilland Danmark
Att.: Palle Raaschou
Stjerneborg Allé 6
2870 Dyssegård

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

4 – Vilkår for refusion

Opdager du fejl eller mangler på dit Playmobil legetøj? Så ring til os på +45 4086 6629, hverdage ml. 12-18. På nye produkter over DKK 500,- kan du ved fabriks- eller materialefejl få refusion – dvs. få reduceret købsprisen – forudsat at varen ikke er købt under rabat, eller er fra vores restpartier.

4.1 – Udbetaling af refusion

Har du via telefon eller email aftalt refusion med os, skal du indsende en anmodning om refusion via vores refusionsside. Herefter vil vi overføre den det aftalte beløb til din konto inden for 5-7 hverdage.

Anmod om refusion

5 – Klage over Playmobil

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte indehaver Palle Raaschou +45 4086 6629 alle hverdage mellem 12 og 18. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

5.1 – EU onlinetvistbilæggelse

Kan vi ikke opnå enighed om refusion eller reklamation, kan du klage via EUs onlinetvistbilæggelse. En klage via EUs onlinetvistbilæggelse gør det også nemmere for os, at tage fabriks- og materialefejl videre til Playmobil.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her:

Klag over et handelsforløb

6 – Opkrævning af betaling

I webshoppen kan du betale med Visa eller Mastercard.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Når dine betalingsoplysninger er godkendt af Quickpay, pakker og sender vi din bestilling. Beløbet opkræves først fra dit betalingskort, når vi overleverer din pakke til GLS eller PostNord og har sendt dig et Track and Trace nummer.

Sikkerhed og datapolitik

7 – Sikker betaling med Visa og Mastercard

Vi samarbejder med Clearhaus og Quickpay for at give dig en sikker betalingsløsning til Visa og Mastercard. Vi tager ikke kortgebyrer. Når Betalinger sker direkte hos Quickpay. Vi modtager og opbevarer derfor ikke oplysninger om dit betalingskort, kun en bekræftelse af, at du er god for din bestilling.

8 – SiteLock sikring mod hackere

Der findes svindlere, hackere og virus på internettet. Derfor overvåges vores webshop konstant af SiteLock. SiteLock øger sikkerheden på vores webshop ved, at fange indtrængende hackere, virus og andre forsøg på svindel før og mens de sker

9 – Person og datapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

9.1 – Vores samarbejdspartnere

Hos Playmobilland opbevarer dine adresseoplysninger, som en del af ordrebekræftelse og kvittering.

Quickpay håndterer dine betalings-oplysninger når du skal betale – Playmobilland har ikke adgang til dine kreditkort-oplysninger.

I forbindelse med fragt og levering videregives dit navn, adresse, telefonnummer og email til GLS

9.2 – Datasamarbejde

Personoplysningerne registreres hos Raaschous Elektronik og El-service v/Palle Raaschou og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på playmobilland.dk er Raaschous Elektronik og El-service v/Palle Raaschou.

9.3 – Forespørg på registrerede data

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det.

Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@playmobilland.dk. På hverdage svarer vi indenfor 24 timer.

10 – Webshoppen bruger cookies

Webshoppen bruger system cookies for at du kan aflægge ordrer. Disse cookies ligger på din PC i din browser. De husker bl.a. hvad du ligger i kurven og hvad du bestiller indtil du modtager ordrebekræftelsen. 

Sådan sletter du cookies

11 – Firmaoplysninger

Playmobilland.dk
Raaschous Elektronik og El-service v/Palle Raaschou
Enkeltmandsvirksomhed
Sjterneborg Allé 6
2870 Dyssegård
CVR: 18897644
kundeservice@playmobilland.dk

El & Fritid på Virk.dk

Fortrydelsesformular

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: